vrijdag 18 juli 2008

Dag 3, 18 juli: New York - Los Angeles

Temperatuur:
New York vanmorgen om 7.45 uur al 28 graden Celcius
Los Angeles: 23 graden Celcius

Vanmorgen om 4.00 uur wakker. Was nog een ietsjepietsje te vroeg om er al uit te gaan. Toch weer in slaap gevallen tot 6.30 en toen maar onder de douche gegaan en de koffers weer ingepakt. Om 7.40 uur werden we opgehaald door de taxi. Dit keer geen gele taxi, maar een keurige zwarte Lincoln met zwarte leren bekleding. Om 8.30 uur waren we al op het vliegveld. Het inchecken van de koffers ging reuze snel. Bij de douane weer alles afgeven, ook de riemen moesten weer af. Dit keer moesten we zelfs onze schoenen uit doen. Maar het ging alleenmaal redelijk snel en natuurlijk ook allemaal weer zonder maar een spoortje van een glimlach. Daarna naar de Burgerking op het vliegveld gegaan en daar een ontbijtje genomen van een warm broodje ham, kaas en ei en een flinke beker koffie erbij. De vliegreis ging ook goed. Ik ben weer niet ziek geworden, dus de pleisters helpen gelukkig goed!
De vlucht had dit keer wel vertraging. We moesten om 11.15 uur vertrekken, maar dat werd uiteindelijk pas 12.00 uur omdat het ontzettend druk was. We kwamen om 14.10 uur aan in Los Angeles, waar we onze klokjes weer 3 uur terug mochten zetten. Nog een poosje moeten wachten op het shuttlebusje. Eerst kwam er niets, toen kwam er één die vol was en toen nog even moeten wachten voordat eindelijk het volgende busje kwam. Om 15.15 uur kwamen we aan in het Crowne Hotel. Daar konden we niet direct naar onze kamer, omdat wij graag omgeboekt wilden worden naar een niet-roken kamer. In de tussentijd naar de Burgerking hier vlakbij gelopen, want het was voor ons al 3 uurtjes later en we hadden eigenlijk wel zin in eten. Moet niet gekker worden, ontbijt en diner in de Burgerking.
We hebben hier een keurige kamer. Hebben vanmiddag nog even met Moturis gebeld. We worden morgenochtend al om 7.00 uur opgehaald. Helemaal prima, des te eerder kunnen we vertrekken. Hier in LA is het nu 20.00 uur, maar wij vinden het mooi geweest voor vandaag en gaan lekker slapen!

Anoniem zei

Hallo Diana, Jerry en Kids,

Leuk om jullie te volgen hoor!. Goed te doen he zo'n stopover in New York.
Ik kijk uit naar de volgende update en blijf jullie volgen tijdens de reis door het zuidwesten.