maandag 21 juli 2008

Dag 6, 21 juni: Seligman - Flagstaff

Temperatuur: 34 graden Celcius
Vandaag gereden: 126 mijl / 203 km

Het moet niet gekker worden; vandaag geslapen tot 7.30 uur. Het lijkt wel vakantie. Wel een aantal keren wakker geworden vannacht. De camping ligt nl. tegen een spoorlijn aan. Iedere keer als er een goederentrein aankwam dan moest je snel je benen intrekken anders kwamen ze onder de trein. En de treinen zijn hier lang! Iedere goederentrein heeft 3 locomotiefs en daarachter hangt een enorme sliert wagons. Maar voor de rest dus heerlijk geslapen. We hebben nl. een heerlijk bed in ons huisje op wielen. Gelukkig maar, anders wordt het een drama met mijn rug.
Vanmorgen dus rustig aan gedaan. De rest van de familie werd zo’n beetje rond 8.00 uur wakker. Daarna op ons gemak gedoucht en lekker buiten ontbeten. Om een uurtje of 10.15 uur zijn we vertrokken. Nog een stukje “Route 66” gereden, maar daar was weinig aan vanaf Seligman. Doorgereden naar Flagstaff en daar even getankt. Het blijft schrikken met zo’n grote tank! Vandaag heb ik voor het eerst gereden met de camper, ging prima. Is wel hard werken hoor! Toen doorgereden via Oak Creek Canyon naar Slide Rock State Park. Helaas is de parkeerplaats voor RV’s hier helemaal vol, dus we moeten wachten tot er een camper weg gaat. Eerst maar even geluncht. Jerry en de kinderen zijn al vast naar het water toe, en ik zit te wachten totdat ik de camper kan parkeren. Ben dus ondertussen maar vast begonnen met m’n verslagje. ’t Is nl. iedere keer als we Internet hebben vechten wie er als eerste achter de PC mag. ’s Morgens vroeg willen de kids ook graag nog even op MSN omdat er dan vrienden online zijn, en ’s avonds willen ze mailen. Waar is de tijd gebleven dat ze nog niets te vertellen hadden en gewoon om 19.00 uur naar bed moesten!?! Geintje, we hebben het reuze gezellig zo met z’n viertjes. Ben ondertussen wel een beetje aan het wegbraden, het is hier flink warm. Helaas nog steeds geen parkeerplekje vrij voor mij. En dan te bedenken dat we vanmorgen nog even een flinke bui hebben gehad. Het wisselt hier snel, zowel het weer als de natuur. ’t Is hier geweldig mooi. Ga voor nu even stoppen, de batterij is nl. bijna leeg, en ga vanavond weer verder.
Zo, het is ondertussen 21.45 uur en we zijn een uurtje geleden gearriveerd op KOA Flagstaff.
Ik heb uiteindelijk vanmiddag nog de camper kunnen parkeren. Volgens mij waren ze ons gewoon vergeten want toen ik aankwam waren er 4 parkeerplaatsen vrij. We hebben daar in ieder geval een leuke middag gehad. Waren we wel aan toe na die lange reis van gisteren.
Na Slide Rock zijn we weer naar Flagstaff gereden. Zijn toen naar de Flagstaff Mall geweest om wat kleding in te slaan. Daarna maar weer eens boodschappen gedaan. Dat valt niet mee, iedere keer in een andere supermarkt weer alles moeten vinden. Omdat het ondertussen al 19.30 uur was zijn we gaan eten bij de Pizza Hut. Lekker, maar volgens ons zijn de pizza’s en knoflookbrood in Amerika een stuk vetter dan in Nederland.
Ik had vanavond eigenlijk nog willen wassen, maar de laundry ging al om 21.00 uur dicht. Dat zal dus tot morgen moeten wachten. Nu is het tijd voor koffie.

Marianne zei

Leuk om jullie reis te volgen! Wij hebben niet vaak internettoegang, maar als er gelegenheid is, nemen we even een kijkje bij jullie verslag.