zaterdag 2 augustus 2008

Dag 16, 31 juli: Bryce Canyon Nat. Park - Zion Nat. Park

Temperatuur: 36 graden Celcius
Vandaag gereden: 85 mijl / 137 km

Vanmorgen geslapen tot 7.00 uur en lekker in bed liggen lezen tot 7.30 uur. ’t Is wat, we hebben vakantie maar ik heb nauwelijks tijd om te lezen. Hard werken hoor, zo’n vakantie!
Gisterennacht was het behoorlijk koud, afgelopen nacht viel het wel mee. Toen we vanmorgen buiten gingen ontbijten, was het nog wel koud. De tafel maar even in het zonnetje gezet, en nog was het fris. Onderweg naar Zion werd het snel warmer. Net voorbij Bryce wilden we even boodschappen doen, maar de supermarkt zag er zo ranzig uit, dat we maar door zijn gereden. Onderweg weer veel moois gezien. Boodschappen gedaan in Orderville. Was ook geen hypermoderne supermarkt (er lag een flinke laag stof op de videobanden die te koop waren), maar we hebben bijna alles van het lijstje kunnen kopen. Vlak voor Zion nog even getankt. Jerry moest na het tanken achteruitrijden. Ik gaf aanwijzingen. Er stonden 2 dames achter onze camper koffie te drinken, toen vroeg één van de twee: do we stand in the way? Ik zei: nee hoor, blijf maar staan. Moest wel lachen om deze Nederamerikaanse opmerking. Om een uurtje of één kwamen we aan in Zyon. Zijn eerst doorgereden naar de camping, Watchman Campground. We hebben een mooie plek aan de rivier.
\Daarna met de shuttlebus naar het eindpunt gereden, Temple of Sinawava. Daarvandaan de River Walk gelopen, die overging in de Narrows. Hierbij loop je door de rivier, tussen de smalle hoge rotsen door. Dit was erg leuk om te doen. Ook de kids vonden het erg leuk. Om 18.00 uur waren we terug op de camping. Gegeten, afgewassen en toen nog even de rivier in gegaan. Was erg lachen. Het is een behoorlijke stroomversnelling, dus we vlogen zo’n beetje over de rotsen heen. Gaan nu weer een potje pesten. Geen internet, dus het verhaal blijft nog even binnen de camper.