woensdag 13 augustus 2008

Dag 29, 13 augustus: Los Angeles

Temperatuur: 28 graden Celcius

Vanmorgen weer de wekker gezet op 6.30 uur zodat we bijtijds bij Moturis konden zijn. De laatste spullen ingepakt, na het ontbijt het laatste broodbeleg weggegooid en opgeruimd. Onze Canadese buren konden we nog blij maken met het koffiezetapparaat, de stoeltjes en de nodige levensmiddelen en ijsjes. We hadden geen last van drukte op de weg en waren om 9.00 uur bij Moturis. De controle stelde weinig voor. Wel even de gebreken doorgegeven: de deur die alleen nog maar van binnenuit open kan, de hordeur die niet meer vast zit aan de buitendeur en de aux batteries die de laatste 2 dagen niet meer werkt zodat we onderweg geen stroom hadden. Alles bij elkaar viel Moturis wel een beetje tegen. Een camper met al 70.000 mile op de teller van 4 jaar oud hadden we eigenlijk niet verwacht. Het is toch leuker om een nieuwere camper te hebben. De camper was voor de rest wel redelijk oké. Koelkast, oven en magnetron werkte goed, ons bed sliep lekker. De stoelen van de dinette waren wel weer hel erg doorgezakt. Maar onze vakantie was heerlijk.
Om 9.15 uur waren we al helemaal klaar. Er zou een taxi gebeld worden om ons naar het Crowne Plaza Hotel te brengen. Helaas kwam de taxi pas om 10.45 uur. Heel vervelend. Je zit maar te wachten. Uiteindelijk kwam de taxi met een hele vriendelijke mevrouw achter het stuur. Zij kon er ook niets aan doen. In onze taxi reed ook nog een Belgische meneer mee die op het vliegveld afgezet moest worden. Een beetje een vervelende kletskous die enorm door zat te ratelen over de meest oninteressante dingen. Meneer: als u dit soms leest, ’t gaat niet over u hoor, ’t gaat over een andere meneer!
Na het inchecken in het hotel hebben we eerst even beneden een Starbucks koffie gehaald. Dat zal ik in Nederland zeker gaan missen: Caramel Macciato. Na de koffie zijn we met de Ocean Express Trolley naar het strand gegaan. Zwemkleding hadden we niet mee genomen dus Jerry en Julian zijn met kleding en al de zee ingedoken. ’t Was heerlijk weer. Daarna met de Trolley doorgereden naar het Manhattan Village Shopping Center. Daar nog even nieuwe teenslippers gekocht, want de mijne zijn niet helemaal heel meer. Ook nog even geshopt voor een collega van Jerry. Daarna terug naar het hotel. De mannen moesten even de kilo’s zand van zichzelf afspoelen. Daarna naar de Burger King gelopen en gegeten. Terug naar het hotel, nog even koffie gehaald en de foto’s op de pc gezet. Nog even m’n verhaaltje schrijven en dan vanavond niet te laat naar bed want we moeten morgenochtend om 5.30 uur aanwezig zijn op het vliegveld.
Dit was dus mijn laatste verhaaltje vanuit Amerika.