vrijdag 8 augustus 2008

Dag 23, 7 augustus: Yosemite National Park

Temperatuur: 32 graden Celcius

Vanmorgen geslapen tot 7.30 uur. Een lange nacht gemaakt dus. Nog een half uurtje liggen lezen. Daarna allemaal in de camper douchen, want douches zijn hier niet op de camping. Dat ging gelukkig allemaal nog net, want we hadden nog ¼ water in de tank. Na het ontbijt eerst even wat benzine getankt en water bijgevuld. Daarna doorgereden naar Tuolumne Grove, een bos met Giant Sequoias. Sequoias zijn bomen die 3.000 jaar oud kunnen worden en 80 meter hoog. Heel indrukwekkend. Hier hebben we een trail gelopen van 2 mijl. Daarna zijn we doorgereden naar Glacier Point. Aan het begin van Glacier Point Road nog twee lifters meegenomen. Het was een stel uit Polen. Zij zijn hun reis begonnen in Denver, eindigen in Los Angeles en verplaatsen zich met het openbaar vervoer. Zijn ook nog in Canada geweest.
Het uitzicht vanaf Glacier Point was echt heel mooi. Boven lekker een ijsje gegeten. Daarna hebben we een stuk van de trail naar Illiouette Fall gelopen, maar na een half uur lopen zijn we weer terug gegaan omdat we naar beneden liepen en natuurlijk ook weer terug naar boven moesten. Om 17.00 uur vertrokken we weer richting camping, waar we om 18.30 uur aankwamen. Een behoorlijk stuk rijden dus. Even wat gedronken en toen de bbq aangestoken.
Ga zometeen koffie zetten en misschien dat we nog een spelletje gaan pesten.