zondag 3 augustus 2008

Dag 18, 2 augustus, Las Vegas

Temperatuur: 43 graden Celcius

Vannacht de airco aangelaten, anders was het echt te warm geworden. Vanmorgen tot 7.30 uur geslapen. Omdat het vandaag niet zo uitmaakte hoe laat we weggingen, hebben we de laptop gepakt en zijn weer in bed gekropen zodat de kinderen nog even door konden slapen.
Zo konden we weer even verder met het uploaden van de foto’s.
Nadat de kinderen wakker waren, zijn we gaan douchen. Toen ik de camper uit kwam merkte ik dat het al ontzettend warm was, dus even doorlopen naar de douches. Na het vaste ochtendritueel vertrokken naar de Wal*mart. Daarna doorgereden naar het Las Vegas Premium Outlet Center. Daar hebben we ons prima vermaakt, De extra tas die we op de heenweg in de koffer mee hadden genomen, kunnen we nu goed vullen. Wat een spullen en wat een prijzen! Geweldig! Hierna zijn we met de camper weer terug naar de camping gereden en is Jerry met de kinderen nog even naar het zwembad geweest. Daarna was het aankleden en wegwezen. We gingen eten bij het buffet van Sam’s Town en hadden besloten om dat vroeg te doen zodat we weer bijtijds naar The Strip konden. Het eten was heerlijk. Het is met een buffet altijd oppassen dat je niet veel te veel eet, maar we hebben ons aardig ingehouden. Nog een bak koffie met een stukje taart na, en toen weer met de shuttle-bus op pad, waarna we een half uurtje later weer in Downtown Las Vegas stonden. Omdat The Strip behoorlijk lang is, en er delen tussen zitten die minder leuk zijn hadden we besloten om een dagkaart voor de bus te kopen zodat we af en toe een stukje konden bussen. Ook zouden we met de bus vanavond weer terug rijden naar de camping omdat de laatste shuttle-bus al om 23.30 uur gaat en we dat toch wel wat vroeg vonden. Nou, dat ging allemaal prima. Een stukje, gelopen, een stukje bus en toen uitgestapt bij Stratosphere Tower voor een sanitaire stop. Zo hebben we de hele Strip kunnen zien tot aan Excalibur. Onderweg bij de Mac maar weer een grote Cola Light voor ons allemaal gehaald want jeetje, wat krijg je een dorst van die warmte!! Jerry en Maxime hebben in New York-NewYork nog in de achtbaan gezeten.
Julian had geen zin en ik moet er helemaal niet aan denken! Na Excalibur besloten we om terug te gaan want het was al behoorlijk laat. Het laatste stukje van The Strip hebben we dus niet meer gezien. Daar weer de bus terug genomen naar Dowtown. Het ging niet zo vlot vanwege de drukte, maar we konden zitten en het was lekker koel. In Downtown Las Vegas moesten we overstappen op bus 107 die ons terug naar de camping zou brengen. Daar moesten we een kwartiertje wachten, dus dat was goed te doen. Daar zagen we dat het om 1.15 uur ’s nachts nog steeds 38 graden Celcius was. Onvoorstelbaar! En wat een drukte nog om die tijd! Dat zijn wij helemaal niet gewend in ons stadje tussen de koeien. Om 1.20 uur vertrok onze bus en om een uurtje of twee waren we weer terug op camping. Daar nog even onze dorst gelest en toen lekker gaan slapen!