zondag 3 augustus 2008

Dag 19, 3 augustus: Las Vegas - Pahrump

Temperatuur: 41 graden Celcius
Vandaag gereden: 80 mijl / 129 km

Vandaag geslapen tot 8.00 uur. Dat lijkt uitslapen, maar aangezien we er pas om een uurtje of half drie inlagen, valt dat dus wel mee. Ik was in bed bezig met m’n verslagje, toen er aangeklopt werd. Je weet wel, onze deur gaat niet meer open. Voor de deur stond Jan Gijs die afscheid kwam nemen. Zij gaan vandaag door naar Zion. Hij vertelde nog even over gisteren. Zij waren met een helikopter de Grand Canyon in geweest, was erg mooi. Daarna afscheid genomen. Wij hadden nog een toegangskaart voor de Zion Tunnel, dus die hebben we aan Jan Gijs gegeven. Was toch leuk, om iemand van het AA-forum te ontmoeten. Na de gebruikelijke dingen maar weer eens boodschappen gedaan bij de Wal*Mart tegenover de camping, die 24 uur per dag geopend is. Hebben we weer voor 2 dagen eten in huis. Daarna weer even doorgereden naar Las Vegas Premium Outlet. De kids en ik wilden nog schoenen hebben. Het scheelt te veel om er niets mee te doen! Daarna weer de koele auto ingestapt en vertrokken naar Pahrump. De reis ging v lotjes. Wel een behoorlijke stijging onderweg gehad.
Om een uurtje of vier kwamen we aan in Pahrump. Als je aan komt rijden zie je enorm veel reclameborden. Leuk om te zien na zo’n rit door de woestijn. Weer even getankt en toen door naar de camping. Dit is echt de mooiste camping die we tot nu toe hebben gehad. Bij de ingang stond een meneer die de wacht hield en voor ons het hek open deed. Daarna een keurige parkeerplaats met een sjieke receptie. We kregen nog een rondleiding. Een mooi zwembad met hot-tub en watervallen. Een fitnessruimte met de meest moderne apparatuur en tv schermen, sauna, stoombad. Geweldig! Daarna ging de man ons met een golfkarretje voor naar onze plaats. Wij hebben een eenvoudige plaats, maar er zijn plaatsen met een overdekt bamboe zitje, elektrische bbq en koelkast. Dat hebben we nog niet eerder gezien. Helaas hebben we geen schaduw. Na ons geïnstalleerd te hebben, eerst maar even 4 wassen gedraaid en daarna lekker naar het zwembad gegaan. Daar nog een Nederland stel gesproken. Zij reizen in een camper, hebben niets besproken en waren vandaag met de camper door Death Valley gereden. Tja, wij nemen dat risico liever niet.
Vanavond lekker gebbq’t. Dadelijk nog een bakje koffie en dan niet te laat slapen. Morgen moeten we om 8.00 uur bij het verhuurbedrijf zijn om de auto op te halen waarmee we Death Valley ingaan.