vrijdag 8 augustus 2008

Dag 24, 8 augustus: Yosemite Nat. Park - San Francisco

Temperatuur: 25 graden Celcius
Vandaag gereden: 178 mijl / 286 km.

Na de gebruikelijke ochtendingetjes zijn we vanmorgen om 9.30 uur uit Yosemite vertrokken, Het voordeel van Hodgdon Meadow is, dat het direct bij de westuitgang van het park ligt. We zijn over de 120 gereden richting San Francisco. Onderweg in Oakdale hebben we getankt en boodschappen gedaan. Leuk: 16 jaar geleden hebben we overnacht in Oakdale. We hebben toen in het meest smerige motel overnacht wat je je maar voor kunt stellen.Het motel heette Jerry’s Motel. De haren lagen in bed en de volgende morgen zagen we de kakkerlakken rond lopen! Brrrrr! Toen we vandaag door Oakdale reden zagen we tot onze grote verbazing dat het motel nog steeds bestaat! Het zag er wel beter uit, dus misschien een nieuwe eigenaar.
Onderweg veel boomgaarden gezien met fruitstalletjes, maar ja, we hadden net boodschappen gedaan. De reis ging heel voorspoedig. Bij San Francisco de 580 genomen en over de Richmond San Rafael Bridge naar Larkspur gereden waar de camping is, Marin RV Park. Hier kwamen we om 15.00 uur aan.
Een paar dagen geleden heeft Jerry via internet een Handheld GPS besteld, en deze zou bezorgd worden op deze camping. Toen Jerry hier naar vroeg bij het inchecken vertelde de mevrouw dat het pakketje vandaag aangeboden was maar dat ze het hadden geweigerd omdat ze onze naam niet kenden. Terwijl Jerry nog gebeld had naar de camping voordat hij het ding bestelde! Hij baalde dus ontzettend en de mevrouw voelde zich nogal schuldig. Zij heeft toen direct de koeriersdienst gebeld. De chauffeur was niet meer in de buurt, maar moest toevallig nog wel deze kant op om iets op te halen en hij zou rond 16.30 uur het pakketje weer af kunnen geven. Zo kwam het gelukkig allemaal weer goed, want het ding was al betaald, en hoe het dan opgelost had moeten worden weet ik ook niet.
In de tussentijd maar weer eens gewassen. Helaas is hierbij een wit hemdje van Maxime overleden. Het ene mouwsgat is ongeveer twee keer zo groot geworden als het andere. Geen idee hoe dat nou kan!
Vanavond een wandelingetje van ongeveer een mijl gemaakt naar het winkelcentrum. Daar bij de McDonald gegeten. Absoluut niet mijn favoriet, maar Julian wilde zo graag eens bij een Amerikaanse Mac eten. Daarna nog even bij een outdoor-winkel naar binnen geweest. Ik ben nl. op het vliegveld van New York mijn vest verloren, en het schijnt in San Francisco behoorlijk koud te zijn. Een stuk kouder dan hier in Larkspur. Dus een leuk vest gekocht. Ook hebben Jerry en ik allebei nog een fietsbroek en fietsshirt gekocht. M’n vest kon ik gelijk aan toen we weer naar de camping liepen. Vanavond niet te laat naar bed, want we moeten morgenochtend de Ferry van 7.10 uur naar San Francisco moeten hebben.