zaterdag 9 augustus 2008

Dag 25, 9 augustus: San Francisco

Temperatuur: 23 graden Celcius

Toen we gisteravond naar bed gingen kwam Jerry er ineens achter dat het morgen (vandaag dus) zaterdag zou zijn, en dat de Ferry dan op andere tijden zou varen. Zo kwamen we er dus net op tijd achter dat de eerste Ferry pas om 8.40 uur zou varen, terwijl we om 8.30 uur aanwezig moesten zijn bij de Ferry naar Alcatraz. We moesten dus snel op zoek naar een alternatief, en dat zou de bus worden. De bus zou om 7.00 uur vertrekken, dus moesten we om 6.45 uur de deur al uit! Dat is heel vroeg. De wekker moesten we dus op 5.15 uur zetten. En dat in de vakantie. We hadden die tijd wel nodig, want nadat we in San Francisco uitgestapt waren moesten we alles bij elkaar nog wel een half uur lopen naar Pier 33, waarvandaan de Ferry naar Alcatraz vertrok. We hebben daar de Audiotour gedaan. Je krijgt dan een koptelefoon op met uitleg, zodat je in je eigen tempo de rondleiding kunt doen. De tour was in het Nederlands, en was heel interessant. We hebben zo’n 2,5 uur op het eiland doorgebracht. Daarna zijn we naar Pier 39 gelopen. Heel toeristisch en heel veel winkeltjes. Daarna doorgelopen naar Fisherman’s Wharf. En vervolgens naar Chinatown, Nob Hill, Financial District, Telegraph Hill, weer Pier 39 en weer Fisherman’s Wharf. En dat alles te voet! De Golden Gate Bridge was helaas nog steeds verstopt in de mist, dus de foto’s hiervan zijn nogal vaag. Erg jammer, maar helaas. Ondertussen hadden we trek gekregen en rondgekeken waar we konden eten. Helaas zijn er een paar gezinsleden onder ons die niet van vis houden en dan valt het niet mee om iets eetbaars te vinden. We hadden al besloten om eerst maar met de bus terug te rijden naar de camping en daar naar een restaurantje te zoeken, toen we een pizzeria tegen kwamen waar we naar binnen zijn gegaan. Het eten was redelijk. We hebben wel eens lekkerder pizza’s gegeten, maar ja dat weet je ook niet van te voren. Na het eten op zoek naar de bushalte, was ook weer een half uurtje lopen. Flink moeten zoeken en daardoor de bus van 19.30 uur gemist. De bus van 20.00 uur gelukkig nog wel gehaald, dus we waren redelijk op tijd terug met knalrode konen want het lijkt dan wel niet warm door de flinke wind, maar het zonnetje scheen wel! In de camper nog even koffie gedronken en toen lekker het mandje in gegaan.