zondag 10 augustus 2008

Dag 26, 10 augustus: San Fancisco - Pismo Beach

Temperatuur: Heel wisselend. Vanmorgen in San Francisco zonnig en warm, onderweg mist, kou, warmte, zon. In Pismo Beach zonnig en 23 graden Celcius.
Vandaag gereden: 274 mijl / 441 km.

Na het douchen vanmorgen lekker buiten in het zonnetje een bakje koffie gedronken en zitten lezen terwijl de rest nog in bed lag. Het komt niet zo vaak voor dat we even rustig kunnen zitten. Na het ontbijt zijn we om 10.40 uur vertrokken. Eerst nog even getankt. We zijn via de Golden Gate Bridge richting het zuiden vertrokken. Helaas was er weer mist, dus geen duidelijke foto’s kunnen maken. Het was ontzettend druk op de brug. Aan de ene kant van de brug reden de fietsers, aan de andere kant liepen de wandelaars. Het waren er zo veel dat ze bijna in file moesten lopen. Het was behoorlijk druk op de weg voor een zondag. Een hoop mensen gingen waarschijnlijk een dagje naar de kust. Vooral tot aan Santa Cruz was het druk. Wij moesten net voor Santa Cruz afslaan. Dat was maar goed ook want op dat moment begon de file. Die hadden we dus mooi net ontlopen. Onderweg in Carmel nog even boodschappen gedaan. De reis over de kustweg was erg mooi. Onderweg nog een paar keer gestopt om te filmen en foto’s te maken. Tegen 19.00 uur kwamen we aan in Pismo Beach. We hadden hier geen camping besproken, maar gelukkig hadden ze nog plaats. De camping ligt aan een kanaal naar de zee en we hebben een mooie plaats aan het water. Even een rose’tje gedronken en toen de bbq aangestoken. Lekker gegeten. Terwijl de kids de afwas mochten doen hebben wij een rondje over de camping gelopen. Voor zover we hebben kunnen zien zijn we de enige Nederlanders op deze camping. We staan echt tussen de Amerikanen en tussen enorme joekels van campers en caravans. Zitten nu lekker aan de koffie. Vanavond misschien nog een spelletje kaarten en morgen op weg naar Malibu.